Acer

 

https://fitwheels.eu/

 

Wilier Jena - Gravel z świetną jakością jazdy

Wilier Jena- Włoski Gravel

 

Na testy na kanale eRoad-Racing.pl traafił Wilier Jena . Rower na testy dostarczyła sieć sklepów Bike Serwis  z Kalisza/ Ostrowa Wielkopolskiego. https://www.ebikeserwis.pl/

 

Propozycja od Wiliera, cechują się zrównoważoną geometrią. Nie mamy tu geometrii typowo sportowej ani typowo wyprawowej. Coś pomiędzy. Rower powinien dawać możliwość sprawnej jazdy po szutrach i leśnych duktach.  

Rama zbudowana jest  z karbonu 60 Ton, czyli karbonu high modulus. W moim rozmiarze  w S rower waży 9200 g bez pedałów, czyli istotnie mniej od wielu podobnie  wyposażonych konkurentów. Poza zaawansowanym karbonem Wilier popracował nad projektem samej ramy odpowiednio, kształtując tylny trójkąt i dobierając trail i kąt główki tak by przód właściwie wybierał  drobne nierówności

 

nn

 

Geometria tego rozmiaru Wiliera Jeny pasowała mi idealnie to dokładnie mój rozmiar. Do gustu przypadła mi kierownica Ritchey zastosowana  w tym rowerze. Posiadała zarówno wznios jak i lekki backsweep układający anatomicznie dłonie w topach. 

Grupa to mix GRX 11 rzędowego korba i klamko manetki to GRX 600 przerzutki to GRX 800. Grupa działa niezawodnie model, który miałem na testach ma przełożenie 48-31 11-34 d. Dwa blaty  z przodu dają zakres przełożeń wystarczający generalnie na wszystko, co Cię może spotkać. 

Malowanie roweru jest atrakcyjne i może się podobać.stonowane gustowne kolory, przyciągają wzrok.

Minusem roweru są koła. Jest to jednak kompromis. Jeśli chcesz na tym rowerze jeździć naprawdę szybko, warto rozważyć upgrade na lekki aluminiowy model lub jeśli budżet pozwoli na koła karbonwe. Wtedy Wilier pokaże pełnie swoich możliwości. Link do materiału na Youtube obejmującego pełny test i wizytę  w sklepie Bike Serwis (Treki Scotty Wiliery m.in w ofercie

 

https://youtu.be/NQvdLKU2JGE?si=wtZn8kODZkdUDd-a

 

Zapraszam subskrybuj kanał jeśli jeszcze nie robisz dołączysz do społeczności kolarskiej, która ceni konkretną wiedzę i ciekawe porady!

 

Bartosz Kasprzyk 

Road-Racing.pl