Continental GP 5000 AS- test
Na testach w Road-Racing.pl pojawiły się szosowe opony Continental GP 5000 AS TR. rozmiar 700c x 28 Waga opon relana 341g.
Opony wg Continentala mają mieć jeszcze lepszą przyczepność na mokrym asfalcie oraz mają umożliwiać dłuższe przebiegi przy zachowaniu bardzo konkurencyjnego oporu toczenia.
Opona faktycznie ma grubszy bieżnik, stąd dodatkowe gramy i potencjalnie większy przebieg Konstrukcja jest rozwinięciem koncepcji znanej z GP 5000 S TR Opony przeznaczonej do startu wspólnego. Dołożono jedną warstwę osnowy i mamy łącznie 4 warstwy z TPI 110. Na pokładzie również są inne technologie Continetala wkładka anty-przebiciowa- sprawdzony Vectran Braker, Lazer Grip i Active Comfort plus nowość- pasek odblaskowy ukryty w boku opony.
Podczas deszczu na asfalcie opona zachowuje się... jakby nie padało Szczegóły opowiadamy w materiale na Youtube https://youtu.be/9nDc21G2CCYWrażenia z jazdy po mokrej szosie niewiele różnią się od jazdy po suchym asfalcie. Co prawda ostatnimi czasy deszcze w sezonie kolarskim nie są nawiedzającym nas 3 razy w tygodniu zjawiskiem, ale dzięki tej oponie w kluczowym momencie będziemy czuli się pewnie. Trochę jazd przy choćby przejazdach przez rondo zakończyło się uślizgiem koła i to nie tylko w pro peletonie.
Zapowiada się również, że bardzo istotna cecha opon, czyli trwałość również będzie większa niż w wersji S. To sprawdzimy do końca sezonu. W użycie mamy jeden i drugi model.
Instalacja tubelelss jest bezproblemowa. Szybko i pewnie się uszczelnia z niewielką ilością mleka.
Rozmiar 28 c umożliwia redukcje ciśnienia i zwiększenie komfortu. Na kołach Dura Ace C 50 szerokość zmierzona opony to 30,08 mm.
Opór toczenia wg Bicyclerollingresistance.com to 11,6 wata przy ciśnieniu 6,9 bar. To nadal konkurencyjny, choć nie najszybszy wynik. Biorąc jednak pod uwagę budowę i wagę tej opony to bardzo szybko tocząca się opona od Continentala
Continental powstaje wierny swojej metodzie budowania opon szosowych i stawia na wulkanizację bieżnika nie jego klejenie. Z technicznych spraw wartość TPI w porównaniu z włoska konkurencją wydaje się być niska,110 na jedną warstwę osnowy, ale ostatecznie liczą się testy oporu toczenia i jakość jazdy a tu Continental się broni
Finalnie jeśli trwałość i przyczepność są Twoim priorytetem, a jednocześnie nie masz zamiaru jeździć na słabo toczących się oponach Continental GP 5000 AS jest oponą godną uwagi mimo swojej dość wysokiej ceny. Polecam obejrzenie filmu, w którym rozwijam wiele obszarów tego testu.
Bartosz Kasprzyk
Road-Racing.pl