Test Vittoria Corsa 25 G+ Graphene szytka- aktualizacja po 2500 km
Witam wszystkich maniaków szytek!! To kolejny test szytek na Road-Racing.pl Jest aktualizacja uzupełnienie poprzedniego materiału pisanego we wrześneiu a publikowanego w październiku 2018
Kilka danych technicznych na początek
waga:294 gram (ważone po zdjęciu szytki po okolo 800 km)
TPI 320
dętka-lateks
zawór z wymiennym wkładem
Tym razem testowi poddany został komplet szytek Vittoriam Corsa Graphene. Do tej pory zdanie na temat szytek wyrabiałem sobie na podstawie szytek różnych producentów. Zacząłem jak wielu od Tufo. Były różne modele Continentala były Vittorie są obecnie Veloflexy i Vittoria Corsa Graphene.
Na szytce przejechałem kkoło 2500 km. Bięznik jak najbardziej nadaje sie do dalszej jazdy. Tu jest lepiej w Conti Competition.
Czego się spodziewałem po Vittori? Sportowych wrażeń, lekkości, szybkości dobrego tłumienia nierówności. Tego oczekuje od szytki na której jeździ spora cześć World Touru. Obok Continentala Competition Pro Limited to najpopularniejsza szytka w World Tour.
Budowa szytki, to klasyka szytek najwyższej klasy klejony bieżnik lateksowa dętka, wkładka antyprzebiciowa. Szytka ma jasne boki. Nie każdemu się to podoba mi ostatecznie średnio, są jednak koła i rowery do których to na pewno lepiej pasuje niż do mojego roweru. Zakres ciśnień daleko wykracza to do jakich wartości ja pompuję szytki. Przód 7 tył 7,2. Zauważyłem że spokojnie można 0,1 0,2 dodać do ciśnienia szytki jeżeli szytka ma na wyposażeniu dętki lateksowe. Oczywiście w porównaniu z szytką wyposażona w dętkę butylową. Jeżeli ciśnienie jest takie same mam wrażenie że szytka jest powolna. To moje subiektywne odczucie, może odbieracie to inaczej. Dajcie znac w komentarzach na jakich ciśnieniach jeździcie w swoich Vittoriach.
Jak się jeździ na Vittorii? Szybko . Przede wszystkim jak każda szytkę na lateksie trzeba ja przed jazdą napompować. Wrażenia z jazdy to komfort szybkość przyczepność. Szytka ma bardzo delikatne boki. Serce mi pękło, jak wjechałem na płaskiej leśnej drodze w dziurę i zorientowałem się, że to już koniec naklejonej na przodzie szytki. Rozcięty bok. Jestem pewien że prostej konstrukcji Continental miałby szanse przetrwać. Nikt jednak nie buduje szytki na największe wyścigi świata z myślą o niezniszczalności. Na mokrym szytka prowadzi się pewnie. Wspiera ją w tym bieżnik podłużne pasma wzdłuż szytki. Na pewno bieżnik nie jest kluczową sprawą na mokrym. Jest jednak istotnym dodatkiem do dobrej mieszanki gumy, poprawiającym przyczepność i wypychającym wodę spod szytki.
Znajdzie na pewno swoich fanów. Wole też w miarę możliwości szersze szytki. Przy nominalnym rozmiarze cyfrowa suwmiarka pokazuje 24,70 dla Corsy, przy Veloflexie 25,25 i. Przy moich preferencjach najlepiej jeździ mi się na oponkach około 26,50 27 mm stąd wszystko co schodzi poniżej 25 mm nie jest preferowaną szerokością gumy. Z drugiej strony kolarze profesjonalni używający tego rodzaju sprzętu szukają czystej szybkości. Ta szytka jej dostarcza. Stąd taka mnogość tych akurat szytek w peletonie World Tour. I nikt tam nie patrzy na milimetr w lewo czy w prawo….
Podsumowując jeżeli szukasz śzytki do ścigania się na wyścigach to świetny wybór . Szukasz szytki do bujania się wokół komina, kupo sobie coś co jest do tego przeznaczone. Vittorie Corsę zostaw kolarzom rywalizującym na przyzwoitym poziomie. Nie zal;ecam jej do użycia na codzień bo jej przewagi sa nieistotne w codziennej jeździe. Natomiast jej wada-delikatność- może się skończyć telefonem do zony z odległej o 40 km wioski Wtedy zawsze miłym głosem mówi się Kochanie przyjedziesz po mnie? Po co ryzykować lepiej na codzień jeździć na lepiej zabezpieczonych szytkach lub oponkach.Jako plus wytrzymałość bieżnika, szybkość i przyczepność na zakrętach, minus delikatne boki. Ogólnie w swoim zastosowaniu szytka jak najbardziej godna polecenia. Jak dla mnie tylko wersja all black. Jasne boki pasują bardziej do Bianchi niz do S-Worksa. Ciekawą propozycją może być wersja Control tej szytki – pewnie prędzej czy później wrzucę ja na moje koła. Pozdrawiam serdecznie!
Ocena Road-Racing.pl 8,5/10