Na testy do Road-Racing.pl trafił nowy model aero od Gianta -Propel Advanced Disc na Ultegrze 8020. końcówka symbolu Ultegry wskazuję na wersje disc.Rower w rozmiarze S bez pedałów waży 8,28 kg. Mogłoby być lżej, z tym że takim rowerom dodatkowa waga szkodzi tylko w minimalnym zakresie. Na płaskim liczy sie na aero. W tym rowerze wszystko jest podporządkowane aerodynamice piekny kształt główki kierownica profil dolnej rury sztyca i koła. Tylna obręcz ma profil o wysokości 65 mm przednia rozsądnie 42 mm. Szerokość obręczy to około 24 mm nie jest zle choć mogłobybyc szerzej. Zamontowane sa tu opony Tubeless Giant Gavia. Ponoć Tubeless to przyszłość i na szosie. Zobaczymy jak się na tym jeździ. Obręcze Gianta uzupełniają komponenty DT Swiss- to marka niezawodna i sprawdzona na całym świecie. Piasty Dt Swissa możemy znaleźć m.in w kołach Roval, Reynolds, Lightweight, Enve i innych czasem są to same "wnętrzności" czasem całe piasty.
Ciekawi mnie tez działania hamulców tarczowych. Tarcze 140/140 p/t Giant jest sponsorem CCC Team Greg Van Avermaet jeździł na Propelu na Tirreno-Adriatico. Używa oczywiście teamowej specyfikacji najwyższego modelu SL. Road-Racing.pl pośmiga na tańszym bracie SLa. Raport z jazdy juz wkrótce spodziewajcie się tez materiału Video. Ten konkretny model ma piękne malowanie- będzie co oglądać
Dziękujemy Centrum Rowerowemu Giant Żary. za udostępnienie do testu maszyny Giant Propel Advanced Disc. Sklep w Żarach to 500 rowerów na miejscu i konkretna fachowa obsługa.
Szef działu testów Road-Racingpl
Bartosz Kasprzyk
w testach udział wezmą: Oliwer Kahl, Maciej Kasprzyk, Marcin Cawricz i Bartosz Kasprzyk