Minęła juz chwila od premiery Speciializeda Tarmac SL8. To 8 generacja roweru wyścigowego od marki z Morgan Hill. Budując ten rower, marka Specialized buduję rower, na którym kolarze będą walczyć o najwyższe trofea. Naturalnie kolarki również.
Każda kolejna generacja tego modelu, mierzy się z najlepszymi szosowymi rowerami świata. Poprzednik model SL7 był modelem, który powstał w założeniu, że będzie jedynym r\owerem do wyścigów ze startu wspólnego w stajni Specializeda.Marka zrezygnowała wtedy z modelu Venge, czyli z klasycznej szosy aero. Póki co marka nie wskrzesza Venga i SL8 jest kontynuatorem tej koncepcji.
Cele, które postawił sobie Specialized zakładały stworzenie lżejszego i szybszego roweru. Jedno i drugi zostało w SL8 osiągnięte. Realna waga wersji Sworks gotowej do jazdy bez pedałów to 6,6 kg na butylowych dętkach i kołach Roval z głębokim stożkiem.
Waga ramy Sworks pomalowanej najlżejszym lakierem to 685 gramów. To 100 gramów mniej niż przeciętna waga ram istotnej konkurecji. Waga ram 10R czyli poziomu Pro i Expert nadal jest bardzo konkurencyjna i niższa niż większości konkurentów oferujących 2 poziom swoich ram.
Nowy Tarmac ma również udoskonaloną aerodynamikę. Skupiono się na przodzie roweru, poprawiono kształt kierownicy mostka i widelca. Nowy kształt zyskały wszystkie rury ramy jak i sztyca. Rry tylnego trójkąta są delikatniejsze w kształcie od rur w SL?7
Specialized zmieni system prowadzenia przewodów przez głoskę sterową. Zmiana na niezawodny system to mocowanie siodła . Klasyczny znany wcześniej w Specu system z dwoma śrubami
Zdaniem Specializeda rower będzie szybszy na 40 km o 16,6 sekundy od wersji SL7. NAtrasie Mediolan San Remo zysk to 2 minuty i 8 sekund. Zysk pod Tourmalet to 20 sekund.
Tyle deklaracji od marki Specialized testowałem model SL7 mam nadzieję, ze uda mi się pozyskać SL8 na testy.i zdać Wam relację jak jeździ ten rower.
Pytania, które sobie zadaję, to przede wszystkim jakość jazdy na nowym Tarmacu. Prowadzenie powinno pozostać podobne do tego, które znamy z SL7. Specialized nie dokonał znaczących zmian w geometrii roweru.
Bartosz Kasprzyk
Road-Racing.pl
Zdjęcia-Specialized Polska