Acer

 

https://fitwheels.eu/

 

Nowy Giant Propel Benchmark dla rowerów aero?

Kategoria

Giant Propel 2023 podążył w kierunku odwrotnym niż spora część branży mogła się spodziewać. Zamiast adaptować wzorem Scotta czy Orbei rower TT do maksymalizacji zysków AERO-kosztem wagi. Giant poszedł  w projekt, który zachowując aerodynamikę trzyma też kontrolę nad wagą.

 

giant propel

 

Miałem okazję osobiście jeździć na drugiej generacji Propela. Miałem o nim jasne zdanie na tamten czas. Rower bardzo szybki, ale niekomfortowy. Za brak komfortu w siodle odpowiadał potężny i masywny tylny Trójkąt. Urody Giantowi nie dodawał również, dziwny mostek, który był bardziej maskownicą dla linek. Na plus roweru, w teście aero na standardowych kołach 65 mm tył i 42 mm przód na dystansie 15 km przy 200 W był szybszy od Orbei Orca Aero 1 generacji  o 20 sekund. Niby niewiele, ale jeden szczegół jest istotny Orbea była wyposażona  w Zippy 404 Firecrest..

 

giant propel

Wyzwania, które stanęły przed projektantami były zatem niełatwe. Jak sobie  z nimi Poradzili? Rower, który ma wiodące osiągi Aero w branży, waży  w topowej specyfikacji 6,9 kg w rozmiarze m. Imponująca waga m.in dziki grupie Dura Ace 9270 i kołom Cadex 50

 

giant propel

.

Najwyższy model Gianta Propela Advanced SL a posiada zintegrowany maszt pod siodłowy, ze sporym zakresem regulacji jarzma siodła. Posiada też karbonowy kokpit i zintegrowane przewody.

 

giant propel

Rower był testowany w tunelu aerodynamicznym  w Niemczech.Giant nie inwestuję  we własny tunel. Polega na topowych firmach  z zakresu testów aerodynamicznych. Tam testowane sa rowery marki Giant.

 

W sezonie 2023  w Road-Racing.pl będą jeżdziły dwa nowe Propele Afvacned PRo na Sram Rival i Advanced SL na Shimano Dura Ace.

Więcej na kanale Youtube Road-Racing.pl nie zapomnij o subskrypcji kanału. Tak wspierasz grupę medialną Road-Racing.pl

https://youtu.be/jafzUNOxa0M

Poleć też kanał i stronę znajomym. Dziękuję  z góry

Bartosz Kasprzyk

Road-Racing.pl