Giant Propel 2023 podążył w kierunku odwrotnym niż spora część branży mogła się spodziewać. Zamiast adaptować wzorem Scotta czy Orbei rower TT do maksymalizacji zysków AERO-kosztem wagi. Giant poszedł w projekt, który zachowując aerodynamikę trzyma też kontrolę nad wagą.
Miałem okazję osobiście jeździć na drugiej generacji Propela. Miałem o nim jasne zdanie na tamten czas. Rower bardzo szybki, ale niekomfortowy. Za brak komfortu w siodle odpowiadał potężny i masywny tylny Trójkąt. Urody Giantowi nie dodawał również, dziwny mostek, który był bardziej maskownicą dla linek. Na plus roweru, w teście aero na standardowych kołach 65 mm tył i 42 mm przód na dystansie 15 km przy 200 W był szybszy od Orbei Orca Aero 1 generacji o 20 sekund. Niby niewiele, ale jeden szczegół jest istotny Orbea była wyposażona w Zippy 404 Firecrest..
Wyzwania, które stanęły przed projektantami były zatem niełatwe. Jak sobie z nimi Poradzili? Rower, który ma wiodące osiągi Aero w branży, waży w topowej specyfikacji 6,9 kg w rozmiarze m. Imponująca waga m.in dziki grupie Dura Ace 9270 i kołom Cadex 50
.
Najwyższy model Gianta Propela Advanced SL a posiada zintegrowany maszt pod siodłowy, ze sporym zakresem regulacji jarzma siodła. Posiada też karbonowy kokpit i zintegrowane przewody.
Rower był testowany w tunelu aerodynamicznym w Niemczech.Giant nie inwestuję we własny tunel. Polega na topowych firmach z zakresu testów aerodynamicznych. Tam testowane sa rowery marki Giant.
W sezonie 2023 w Road-Racing.pl będą jeżdziły dwa nowe Propele Afvacned PRo na Sram Rival i Advanced SL na Shimano Dura Ace.
Więcej na kanale Youtube Road-Racing.pl nie zapomnij o subskrypcji kanału. Tak wspierasz grupę medialną Road-Racing.pl
Poleć też kanał i stronę znajomym. Dziękuję z góry
Bartosz Kasprzyk
Road-Racing.pl