
Dzieki testom przysłanego przez ekipę Bike&Chill z Dębicy roweru Orbea Orca M30 miałem możliwość pojeżdżenia i przetestowania grupy Shimano R7100 Di2.

Moje doświadczenie z elektroniką w napędach, to jazda na Shimano Ultegra 8070 oraz 8050, Sram Rival AXS i Sram Force AXS. Miałem też okazję przejechać się na rowerze wyposażonym w Shimano Dura Ace poprzedniej generacji czli 9170. i Przymierzyłem się również do Campagnolo SuperRecord EPS
Oczekiwania społecznosci kolarskiej wobec 105tki były jasne: grupa miała działać w miarę możliwości w konkurencyjny sposób wobec Rivala AXS, który wypełnił rybek rowerów w przedziale od 15 do 25 tysięcy zł. Fajnie by był,o by Shimano 105 di2 miało jak najwięcej wspólnego z grupami Ultegra i Dura Ace. Jak jest w rzeczywistości? 3 tygodnie z Orbęą dały mi na to pytanie odpowiedź.

Shimano !05 nie dzieli wszystkich technologii z Ultegrą i Dura Ace, Shimano ma inną filozofię. Nie znajdziemy tu Servo Wave, Hyperglide + i trzeciego przycisku na klamce. Wolniej działa przednia przerzutka. Jednak mimo tych roznic 105 jest bardzo udaną i spójną grupą. Jeszcze generację wcześniej Shimano Ultegra oferowało właśnie taką pracę przedniej przerzutki a tylna chodziła może nawet ciut wolniej. Klamki 105 są ergonomicznie takie same jak klamki z wyższych grup. Brakuję tylko przycisku na szczycie klamki.

Komunikacja z grupą jest poprzez bluetooth, ładowanie baterii odbywa się poprzez port na tylnej przerzutce. ogólne wrażenia z jazdy są takie, że ma się wrażenie jazdy na nowoczesnym napędzie. Wszystko działa w punkt sprawnie i niezawodnie. Opcje Premium których tu brakuje dopełniają wizerunek marki na poziomie Ultegry i Dura Ace ale nie przeszkadzają cieszyć się jazdą użytkownikowi 105. mi osobiście najbardziej brakuję Servo Wave... Może kolejna generacja 105 będzie miała tę funkcjonalność. Zapraszam na materiał video z serii Premium Road-Racing.pl .
nie zapomnijcie o subskrypcji kanału Dziękuję
Bartosz Kasprzyk
Road-Racing.pl