Acer

 

https://fitwheels.eu/

 

Trifox MFM 100- projekt budowy Fulla XC

Kategoria

Swoją przygodę  z rowerami zacząłem nie licząc składaków i BMX, od roweru MTB marki Anlen. Później jeżdziłem na Giancie Boulder. Kolejnym rowerem był świetny i niezapomniany Sworks Stumpjumper. Kolejnych rowerów nie będę wyminiał bo nic innego  w tym wpisie nie starczyłoby miejsca. Sens tej wyliczanki jest taki że jeżdziłem na rowerach sztywnych. Zawsze zerkałem na niezbyt często pojawiające się na maratonach fulle. Wyobrażałem sobie co musi dawać taka konstrukcja. Raz przejechałem się Lapierrem fullem. Z kolegą  z pracy wjechaliśmy na Wielką Sowę.

7 lat później dostałem propozycję zbudowania roweru full na podstawie ramę chińskiej firmy Trifox -model MFM 100. Zapraszam do obejrzenia unboxingu ramy  i kolejnych filmów  z serii Trifox projekt. https://youtu.be/MLpE1hu9BIU

Trifox MFM 100
Rama Trifox MFM 100

Praktycznie 95% ram rowerowych  z carbonu jest wytwarzanych  w Azji. Koncepcje są cztery. Duże marki uczestniczą  w projektach i mają swoje projekty na wyłączność.To m.in Specialized Trek, Cannondale, BMC i inni Spora część budżetowych producentów zamawia ramy  z katalogu.Tu nie ma rezerwacji a przynajmniej nie zawsze rezerwuje się ramę dla danego brandu Są też chińscy producenci tacy jak Trifox oferujący pod swoją marką ramy. iPozostałaą częścią rynku się nie interesuję. (to m.in podróbki Pinarello za 400 $.

Trifox ma pełną ofertę ram i parę modeli kół. Ramy do szosy MTB,Fulle XC etc. Obsługa  w języku angielskim jest szybka i fajna. Rama podróżowała do mnie 22 dni. Obsługiwał ją znany nam kurier DPD.

Po odpakowaniu ramy przystąpiliśmy  z Jackiem do prac mających na celu złożenie roweru. Przy montażu rozebrany został cały tyłby sprawdzić jakość elementów łączących ramę. Są to wysokiej jakości śruby łożyska tuleje . Spodziewałem się znaleźć tu najtańsze łożyska kiepskiej klasy i zostałem pozytywnie zaskoczony, a raczej pozytywnie zaskoczony został Jacek, który to rozbierał. Wnętrze ramy jest jakościowe nie widać zmarszczek. Zmarszczka  z Carbonu kryje  w sobie zazwyczaj luki. Luki te są zagrożeniem dla eksploatacji danego elementu. Podobnie w mufie mamy idealne otwory, w których press fit siada bez problemu. Wykończenie mufy od środka to karbon 3 k mocniejszy i cięższy rodzaj carbonu używany tam, gdzie szukamy sztywności.

Obecnie rower jest poza damperem kompletny. Damper jest w drodze, szukamy dostępnych śrub do montażu dampera. Zdecydowałem się na nowszy standard Trunnion. A Trifox dostarczył elementy montażowe do standardowego Dampera. Damper będzie to najwyższy model FOXA Factory. To zasadnicza jedyna części, która muszę kupić resztę części przełożyłem  z mojego Scotta Scale.

W Projekcie pomaga mi Jacek i Mirek z Road-Racing.pl. Oboje mają ochotę pośmigać Trifoxem w czym oczywiście ja nie widze problemu. Chciałbym nagrać ładne filmy na kanał , z tych testów. Do testów zaprosiłem też chłopaków, którzy na MTB jeńców nie biorą i znani są  z brawurowej ostrej jazdy. Mamy zamiar przetestować tą ramę porządnie Jak mam wydać ostateczny werdykt, niech najpierw pojeździ pod konkretnymi kolarzami.

Oczywiście ja również będę jeździł na tym rowerze, niemniej jednak wiem, że  w Bolesławcu  w mieście, z którego pochodzi Road-Racing.pl świetnych kolarzy MTB nie brakuję i stąd pomysł by się przejechali i dali znać jak rower jedzie.

 

trifox
Trifox MFM 100

 

Na koniec jeśli testy zakończą się ok mam pewien koncept. Mianowicie taka rama dokładnie ta rama jest fajną ramą, by ją kupić, zrobić przekładkę  z Waszego Hardtaila dorzucić damper i cieszyć się  w rozsądnej kasie lekkim fullem. Właśnie na koniec info o wadze. z całym hardwarem ramy waga to 2200 gram bez śrub i mocowania na baterię di2z aluminium, które w tej ramie znajduję się pod osłoną na rurze dolnej. waży 2000 gram co jest bardzo przyzwoitym wynikiem planuje wagę roweru na poziomie 11,2 kg  z pedałami, czyli 10,78 bez pedałów koszyka i uchwytu garmin. Osprzęt to MIX XTR 9200 i XT 8000 oraz pozagrupowa korba Shimano ważąca 590 gram. Koła to składane koła oparte o piast DT 240 szprychy CX Ray i felgi DT Swiss. Amortyzator To Fox  Stepcast 32 Performance Opony to set od Schwalbe Rocket Ron 2,25 Adddix  z przodu i Racing Ralph Addix 2.25  z tyłu.

Trifox oferuje miejsce na 2,35 max,

Taki to set powstaję. Już mi się wkręca wymiana obręczy w kołach, ale ja już taki jestem budowniczy bez umiaru ;-).

Trzymajcie rękę na pulsie obserwujcie kanał Road-Racing.pl. W maju wyścig Dog's Head Predator. Także jak to  w Road-Racing.pl - będzie się działo.

 

Link afiliacyjny do zakupów w Trifoxie  https://trifoxbike.com/?ref=u9x73g95t0au