Acer

 

https://fitwheels.eu/

 

Pirelli Cinturato Gravel M - Gravelowy Allrounder

Pirelli Cinturato Gravel M - test

Włoska marka Pirelli wróciła do produkcji opon rowerowych kilka lat temu. Pirelli stale udoskonala swoje produkty, rozwija technologie. Obecnie posiada szeroką ofertę opon do MTB szosy i Gravela. Parząc na sukcesy marki  w Moto GP choćby widać, jaki potencjał technologiczny drzemie  w Pirelli.

Przed zeszłorocznym wyścigiem Predator Gravel Bory szukałem opon do roweru, na którym miał się ścigać Kamil Gromnicki. Wyścig wiedzie szutrami i dukatami leśnymi  w Borach Dolnośląskich nieopodal Bolesławca. Nawierzchnia jest urozmaicona. Na taką nawierzchnię oponę chciałem znaleźć. Nie szukałem najszybszych, ale potencjalnie zawodnych opon miała to być opona uniwersalna i dobrze niosąca. W tym samym czasie trwał test Gianta Revolt i na tym to rowerze finalnie ścigał się Kamil.

 

pirelli cinturato M

 

Podczas pierwszej jazdy na oponach Pirelli Cinturato M Gravel przebiłem boczną ściankę opony. To był podczas testów  w sumie jedyny moment, gdzie opony zawiodły. Kolec akacji jest  w stanie zakończyć testy większości opon jeśli niefortunni na niego najedziesz. Po tej przygodzie na wyścigu Kamil jechał na innych oponach . Do testów Pirelli powróciłem po naklejeniu łątki od środka opony.

Na obręczy o wewnętrznej szerokości 25 mm opona ma mierzy 42 przy 2,8 bar. Wazy 540 gramów. ( waga realna) Testowana wersja to wersja  z jasnym bokiem opony . Mieszanka  w tym modelu Pirelli to Spee3Grip. Wartość TPI to 127. Opór toczenia wh Bicyclerollingresistance.com wynosi 22,7 W przy 2,2 bata

Jak wrażenia  z jazdy? Opona mimo wyraźnego bieżnika toczy się sprawnie. nie ma  w niej szybkości typowych semislicków, jest za to przyczepność na bardziej wymagających trasach. Świetnie trzyma przyczepność podczas nagłych zmian kierunku jazdy. Nie poddaję się na podjazdach o nachyleniu powyżej 10 %. W błocie również daję radę, zachowuje się przewidywalnie . To nie znaczy, że nigdy nie traci trakcji. Nie dzieje się to jednak nagle,  bez zapowiedzi. Opona jest przewidywalna.

Spokojnie na tej oponie można jeździć przez okrągły rok. Nie jest to wg mnie możliwe na większości opon typu semi slick takich jakContinental  Terra Speed czy Vittoria Terreno Dry TNT.

Pirelli Cinturato Gravel M powędruję na przód do zestawu kol, który za chwilę będę testował. NA tyle zamontuję Pirelli Cinturato Gravel H. Zdam Wam, relację jak taki zestaw się zachowuję.Ciekawi mnie też czy różnica  w szybkości takiego zestawu będzie odczuwalna

Podsumowując mogę Wam polecić Pirelli Cinturato Gravel M do użycia  w nieco trudniejszym terenie, gdzie trakcja będzie równie z ważna . Spokojnie poradzą sobie również  w deszczu i trasach obejmujących leśne single itp. Nie są to najszybsze opony na ubitą, twardą nawierzchnię . Nie są to również opony, które  w takich warunkach radzą sobie źle. Po prostu na twardą, ubitą nawierzchnię właściwą oponą będą semislicki.

pirelli

Jeśli odczuwasz na zakrętach mniejszą przyczepność jeździsz po trudniejszym bardziej wymagającym terenie , lub po prostu szukasz opony na cały rok do Gravela mimo ceny możesz śmiało rozważyć Pirelli Cinturato Gravel M.

 

wersja video testu na kanale Road-Racing.pl

https://youtu.be/TlZNnCyJssY

 

Bartosz Kasprzyk

Road-racing.pl

kontakt team@road-racig.pl