Acer

 

https://fitwheels.eu/

 

Giant TCR Advanced DiSC 2- test roweru

Marka Giant  w Polsce obecna jest od lat.. Kolejne edycje rowerów Giant poszerzały ofertę producenta Obecnie  są to rowery szosowe  w kilku wydaniach rowery Gravelowe Rowery Cross Country MTB, Enduro . Giant również ma  w ofercie konstrukcje  z wspomaganiem elektrycznym .

aa
Giant TCR Advanced 2 2021

 

Na test do mnie  w wielkim kartonie praktycznie gotowy do jazdy przyszedł Giant TCR Advanced Disc 2. Wyposażony  w karbonową ramę i wykonany  w całości  z karbonu widelec. Grupę Shimano 105 R 7020 disc, poza korbą i koła Giant . Giant produkuje generalnie poza grupami napędowymi  wszystko do rowerów, stąd pozostałe elementy również sygnowane są logo Gianta.

Giant TCR należy do grupy rowerów wyścigowych. Z myślą o wyścigach właśnie został zaprojektowany. Model TCR obecny jest rynku juz od dość dawna. Ścigał się nim między innymi Aleksander Winokurow. Jak wiemy, już od dość dawna Winokurow nie bierze udziału jako zawodnik  z imprezach kolarskich.. To co warte podkreślenia to  fakt iż ten projekt opierający się o koncepcje Compact Road nie uległ na przestrzeni lat dużym zmianom. Poza dopasowaniem roweru do współczesnych technologii i ulepszeniom  w zakresie technologii ramy i widelca.

Wyposażenie roweru to grupa Shimano 105  7020  z poza grupową korbą kierownica i wspornik Giant z atrakcyjnie wyglądającymi podkładkami pod top cap. Koła to produkt  Gianta. Jest to model  PR2. Siodło i sztyca to również produkty Gianta.

Minusem najbardziej rzucającym się  w oczy tego zestawu to zestaw kołowy. W kontraście do świetnej ramy koła nieco spowalniają cały rower. Budżet nie jest  z gumy jeżeli celujemy  w cenę na poziomie 10500 zł . Gdzieś muszą pojawić się ograniczenia.

 

giant tcr advanced disc 2
Giant TCR Advanced Disc 2

Największą zaletą tego roweru jest rama z widelcem i grupa osprzętu zaproponowana przez Gianta. Rama pozwala kolarzowi na bardzo dynamiczna jazdę precyzyjne prowadzenie. Rower bardzo sprawnie zachowuje się  w górach. zjazdy i podjazdy to jego naturalne środowisko.

Na płaskim rower jedzie pewnie nie brakuję mu dynamiki. Giant poważnie podchodzi do badań aero swoich produktów. Ten rower był optymalizowany przy zamontowanych dwóch bidonach. Na szybszych kołach  w górach i po płaskim jest skuteczną maszyną.

Jakość powłoki lakierniczej w ramie Gianta jest bardzo wysoka. Praktyczne aspekty takie jak refulacja wysokości siodła czy ustawianie jego przechyłu są proste i łatwe. Mechanizm blokowania sztycy działa bezproblemowo nie klinuje się przy zmianie wysokości siodła. Pochylanie siodła ustawia się niezawodnym systemem opartym na dwóch śrubach. ta  z przodu określa pochylenie. tą  z tyłu dokręcamy sztycę. Są tu użyte odpowiedniego przekroju, które pewnie unieruchomiają siodło w zadanej pozycji

Zapraszam na materiał Video z testu Gianta: Zachęcam do subskrypcji kanału Dzieki!

 

https://youtu.be/oRghxBSFLtI

 

Bartosz Kasprzyk

Roaad-Racing.pl